Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Organizacja

Ramowy rozkład dnia

Grupa 3,4-latków

Godziny

Czynności/rodzaj zajęć

 

 

9.00-9.30

Schodzenie się dzieci, swobodne zabawy w kącikach tematycznych, zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjne, manipulacyjne). Obserwacje pedagogiczne, praca indywidualna i zespołowa o charakterze wyrównawczym, kompensacyjnym i stymulującym.

9.30-9.40

Zabawy ruchowe. Przygotowanie do zajęć. Czynności samoobsługowe.

9.40-10.00

Zajęcia dydaktyczne realizowane zgodnie z podstawą programową w oparciu o wybrany program wychowania przedszkolnego.

10.00-11.00

Czynności samoobsługowe (ubieranie się, układanie swoich rzeczy w szatni). Pobyt dzieci na świeżym powietrzu - w ogrodzie przedszkolnym, na placu zabaw, w lesie itp. Gry i zabawy ruchowe, spacery, obserwacje przyrodnicze. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. W przypadku nie sprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe na holu przedszkolnym.

11.00-11.15

Czynności samoobsługowe po powrocie z ogrodu przedszkolnego (rozbieranie się, pobyt

w WC, mycie rąk – przygotowanie do obiadu).

11.15- 11.50

Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalne zachowanie przy stole, dbałość o zdrowie.

11.50-12.00

Relaks – odpoczynek dzieci, słuchanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, muzyki poważnej – wyciszenie.

12.00-13.00

Swobodna zabawa dzieci w kącikach zabaw przy niewielkim wsparciu nauczyciela. Kształtowanie umiejętności społecznych.

13.00-13.15

Porządkowanie sali zabaw. Odkładanie zabawek w wyznaczone miejsca.

13.15-13.35

Zabawy i ćwiczenia organizowane przez nauczyciela.

13.35-13.50

Praca z kartami pracy – rozwijanie sprawności manualnej, spostrzegawczości, ćwiczenia słuchowe, ćwiczenie umiejętności wypowiadania się. Zajęcia w ramach projektu „Łódzkie dwujęzyczne”.

13.50-14.00

Podsumowanie dnia, rozchodzenie się dzieci, kontakty indywidualne z rodzicami.

 

 

 

Szczegółowy rozkład dnia

Grupa 5,6-latków

Godziny

Czynności, rodzaj zajęć

7.00-8.00

Schodzenie się dzieci. Rozmowy indywidualne i zespołowe wypływające z zainteresowań dzieci. Zabawy swobodne w kącikach tematycznych, zabawy rozwijające mowę i myślenie, wyzwalające aktywność dzieci.

08.00-8.30

Przygotowanie do śniadania  m.in. :czynności  higieniczne, samoobsługowe, porządkowe. Śniadanie. Czynności porządkowe po śniadaniu.

8.30-9.00

Zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy rytmiczno – ruchowe, zabawy ruchowe inspirowane przez nauczyciela.

9.00-9.30

Zabawy ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, ćwiczenia grafomotoryczne).Przygotowanie pomocy dydaktycznych do zajęć. Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Zabawy integrujące grupę.

9.30-9.45

Ćwiczenia poranne.

9:45-10:00

Przygotowanie dzieci (czynności higieniczne) i sali (sprzątanie ) do zajęć.

10:00-11:00

Zajęcia edukacyjno – wychowawcze organizowane przez nauczycielkę, wyzwalające twórczą postawę i ekspresję dzieci. Zintegrowana działalność edukacyjna  zgodna z podstawą programową. Rozwijanie aktywności językowej, społecznej, poznawczej, matematycznej i ruchowo-zdrowotnej.

11:00-11:45

Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczno-samoobsługowe, pełnienie dyżurów. Obiad – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz  kształtowanie kulturalnego zachowania się przy stole. Pogadanki nt. zdrowego stylu życia. Porządkowanie sali po posiłku.

11:45-12.00

Odpoczynek poobiedni/ kwadrans na bajkę /słuchanie utworów muzyki poważnej lub muzyki relaksacyjnej.

12:00-12.10

Czynności samoobsługowe w szatni, przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze.

12.10-13:00

Pobyt dzieci w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, gry terenowe i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, spacery, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej(w przypadku niesprzyjającej aury - gry i zabawy ruchowe  na holu przedszkolnym).

13:00-13:40

Sytuacje edukacyjne  mające na celu rozwijanie zdolności i zainteresowań dzieci.  Zajęcia w ramach projektu "Łódzkie dwujęzyczne”.

Zabawa dydaktyczna, praca w kartach pracy, utrwalanie zdobytych wiadomości i umiejętności.

13.40-14.00Swobodna zabawa dzieci-kształtowanie umiejętności społecznych.
14.00-14.30Czynności higieniczne i samoobsługowe przygotowujące do podwieczorku. Podwieczorek – kultura spożywania posiłków, wdrażanie do utrzymania ładu i porządku przy stoliku, uczenie samodzielności przy pełnieniu dyżurów.
14.30-16.00Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań. Zabawy doskonalące i rozwijające kompetencje dzieci (przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych). Praca indywidualna z dziećmi. Pobyt na świeżym powietrzu. Prace porządkowe w kącikach tematycznych. Rozchodzenie się dzieci do domów.