Organizacja
Ramowy rozkład dnia
Grupa 3,4-latków
Godziny | Czynności/rodzaj zajęć |
|
|
9.00-9.30 | Schodzenie się dzieci, swobodne zabawy w kącikach tematycznych, zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjne, manipulacyjne). Obserwacje pedagogiczne, praca indywidualna i zespołowa o charakterze wyrównawczym, kompensacyjnym i stymulującym. |
9.30-9.40 | Zabawy ruchowe. Przygotowanie do zajęć. Czynności samoobsługowe. |
9.40-10.00 | Zajęcia dydaktyczne realizowane zgodnie z podstawą programową w oparciu o wybrany program wychowania przedszkolnego. |
10.00-11.00 | Czynności samoobsługowe (ubieranie się, układanie swoich rzeczy w szatni). Pobyt dzieci na świeżym powietrzu - w ogrodzie przedszkolnym, na placu zabaw, w lesie itp. Gry i zabawy ruchowe, spacery, obserwacje przyrodnicze. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. W przypadku nie sprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe na holu przedszkolnym. |
11.00-11.15 | Czynności samoobsługowe po powrocie z ogrodu przedszkolnego (rozbieranie się, pobyt w WC, mycie rąk – przygotowanie do obiadu). |
11.15- 11.50 | Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalne zachowanie przy stole, dbałość o zdrowie. |
11.50-12.00 | Relaks – odpoczynek dzieci, słuchanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, muzyki poważnej – wyciszenie. |
12.00-13.00 | Swobodna zabawa dzieci w kącikach zabaw przy niewielkim wsparciu nauczyciela. Kształtowanie umiejętności społecznych. |
13.00-13.15 | Porządkowanie sali zabaw. Odkładanie zabawek w wyznaczone miejsca. |
13.15-13.35 | Zabawy i ćwiczenia organizowane przez nauczyciela. |
13.35-13.50 | Praca z kartami pracy – rozwijanie sprawności manualnej, spostrzegawczości, ćwiczenia słuchowe, ćwiczenie umiejętności wypowiadania się. |
13.50-14.00 | Podsumowanie dnia, rozchodzenie się dzieci, kontakty indywidualne z rodzicami. |
|
Szczegółowy rozkład dnia
Grupa 5,6-latków
Godziny | Czynności, rodzaj zajęć |
7.00-8.00 | Schodzenie się dzieci. Rozmowy indywidualne i zespołowe wypływające z zainteresowań dzieci. Zabawy swobodne w kącikach tematycznych, zabawy rozwijające mowę i myślenie, wyzwalające aktywność dzieci. |
08.00-8.30 | Przygotowanie do śniadania m.in. :czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe. Śniadanie. Czynności porządkowe po śniadaniu. |
8.30-9.00 | Zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy rytmiczno – ruchowe, zabawy ruchowe inspirowane przez nauczyciela. |
9.00-9.30 | Zabawy ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, ćwiczenia grafomotoryczne).Przygotowanie pomocy dydaktycznych do zajęć. Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Zabawy integrujące grupę. |
9.30-9.45 | Ćwiczenia poranne. |
9:45-10:00 | Przygotowanie dzieci (czynności higieniczne) i sali (sprzątanie ) do zajęć. |
10:00-11:00 | Zajęcia edukacyjno – wychowawcze organizowane przez nauczycielkę, wyzwalające twórczą postawę i ekspresję dzieci. Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową. Rozwijanie aktywności językowej, społecznej, poznawczej, matematycznej i ruchowo-zdrowotnej. |
11:00-11:45 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczno-samoobsługowe, pełnienie dyżurów. Obiad – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz kształtowanie kulturalnego zachowania się przy stole. Pogadanki nt. zdrowego stylu życia. Porządkowanie sali po posiłku. |
11:45-12.00 | Odpoczynek poobiedni/ kwadrans na bajkę /słuchanie utworów muzyki poważnej lub muzyki relaksacyjnej. |
12:00-12.10 | Czynności samoobsługowe w szatni, przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze. |
12.10-13:00 | Pobyt dzieci w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, gry terenowe i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, spacery, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej(w przypadku niesprzyjającej aury - gry i zabawy ruchowe na holu przedszkolnym). |
13:00-13:40 | Sytuacje edukacyjne mające na celu rozwijanie zdolności i zainteresowań dzieci. Zabawa dydaktyczna, praca w kartach pracy, utrwalanie zdobytych wiadomości i umiejętności. |
13.40-14.00 | Swobodna zabawa dzieci-kształtowanie umiejętności społecznych. |
14.00-14.30 | Czynności higieniczne i samoobsługowe przygotowujące do podwieczorku. Podwieczorek – kultura spożywania posiłków, wdrażanie do utrzymania ładu i porządku przy stoliku, uczenie samodzielności przy pełnieniu dyżurów. |
14.30-16.00 | Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań. Zabawy doskonalące i rozwijające kompetencje dzieci (przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych). Praca indywidualna z dziećmi. Pobyt na świeżym powietrzu. Prace porządkowe w kącikach tematycznych. Rozchodzenie się dzieci do domów. |