Rozkład dnia
Szczegółowy rozkład dnia w grupie 5,6- latków
I | |
---|---|
7.00 - 8.10 | Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozmowy indywidualne i zespołowe wypływające z zainteresowań dzieci; zabawy swobodne, zabawy rozwijające mowę i myślenie, wyzwalające aktywność dzieci. |
8.10 - 8.30 | Przygotowanie do śniadania – śniadanie. |
8.30 – 9.00
| Zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy rytmiczno – ruchowe, zabawy ruchowe inspirowane przez nauczyciela. Zajęcia dodatkowe: religia. |
II | |
9.00-9.30
| Zabawy ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, ćwiczenia grafomotoryczne)przygotowanie pomocy dydaktycznych do zajęć. Zajęcia kompensacyjno- korekcyjne. |
9.30- 10.00 | Ćwiczenia poranne |
10.00- 10.10 | Czynności samoobsługowe. |
10.10 -11.10
| Zajęcia dydaktyczne realizowane zgodnie z podstawą programową- realizowanie obszarów: fizycznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego. Zabawy tematyczne (ruchowe, muzyczno-rytmiczne, pamięciowe, itp.) proponowane przez nauczyciela. Język angielski. |
11.10 - 11.20 | Porządkowanie sali po zajęciach |
11.20 – 12.00
| Przygotowanie do obiadu – wykonywanie czynności wynikających pełnionego dyżuru, czynności sanitarno –higieniczne – rozwijanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych. Obiad – kształtowanie kulturalnego zachowania się przy stole. Poobiednie czynności higieniczne. |
12.00 - 12.30
| Relaks poobiedni – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela, wyciszenie, zapewnienie poczucia bezpieczeństwa i spokoju (ochrona układu nerwowego). |
12.30 - 13.15
| Gry i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. |
13.15- 13.35
| Swobodne zabawy dzieci według zainteresowań- kształtowanie umiejętności społecznych- porozumiewanie się z innymi dziećmi, dorosłymi, zgodne funkcjonowanie dzieci podczas zabawy. |
13.35- 14.00
| Zabawa dydaktyczna, praca w kartach pracy, utrwalanie zdobytych wiadomości, piosenek, wierszy. |
III | |
14.00 - 14.20
| Wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka, rozwijanie ciekawości, aktywności i samodzielności dzieci. Zabawy ruchowe, integracyjne. |
14.20 - 14.45
| Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek – wdrażanie do utrzymania ładu i porządku przy stoliku, uczenie samodzielności przy pełnieniu dyżurów. |
14.45 - 16.00
| Rozchodzenie się dzieci do domu. Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, dydaktyczne, manipulacyjne, konstrukcyjne. Zabawy ruchowe, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Kontakty indywidualne z rodzicami. |