Organizacja
Szczegółowy rozkład dnia
Grupa 3,4,5,6 latki
Godziny | Czynności, rodzaj zajęć |
09:00-09:35 | Schodzenie się dzieci, swobodne zabawy w kącikach tematycznych, zabawy ogólnorozwojowe, gry dydaktyczne, swobodna działalność twórcza dzieci rozwijająca indywidualne i zespołowe umiejętności manualne. Obserwacje pedagogiczne, praca indywidualna i zespołowa o charakterze wyrównawczym , kompensacyjnym i stymulującym.
|
09:35-09:45 | Wspólne zabawy ruchowe , zabawy przy muzyce , ćwiczenia poranne.
|
09:45-09:50 | Przygotowanie dzieci (czynności higieniczne) i sali (sprzątanie ) do zajęć.
|
09:50-10:50 | Zajęcia edukacyjno – wychowawcze organizowane przez nauczycielkę, wyzwalające twórczą postawę i ekspresję dzieci. Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową. Rozwijanie aktywności językowej , społecznej, poznawczej, matematycznej i ruchowo-zdrowotnej.
|
10:50-11:00 | Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do posiłku.
|
11:00-11:15 | Posiłek – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Pogadanki nt. zdrowego stylu życia. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania zdrowych pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
|
11:15-11:25 | Czynności higieniczne- mycie zębów , porządkowanie sali po posiłku.
|
11:25-11:35 | Ćwiczenia relaksacyjne , słuchanie bajek i utworów muzycznych.
|
11:35-11:45 | Czynności samoobsługowe w szatni, przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze.
|
11:45-12:20 | Pobyt dzieci w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp. - gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej.(w przypadku niesprzyjającej aury - gry i zabawy ruchowe w sali).
|
12:20-12:55 | Sytuacje edukacyjne mające na celu rozwijanie zdolności i zainteresowań dzieci. Praca z kartami pracy, utrwalenie zdobytych wiadomości i umiejętności Praca indywidualna z dzieckiem przejawiającym trudności i dzieckiem zdolnym.
|
12:55-13:50 | Swobodna zabawa dzieci w kącikach zabaw- kształtowanie umiejętności społecznych. Zgodne funkcjonowanie dzieci w grupie.
|
13:50-14:00 | Podsumowanie dnia, rozchodzenie się dzieci, kontakty indywidualne z rodzicami.
|
14.00-14.30 | Religia (środa, czwartek)
|